کره موچی

مذهبی وفرهنگی

ر احوالات او نقل شده است که از بزرگان کوفه بوده است؛ امّا از گذشته‌ي وي در مورد جبهه‌گيري و دفاع از اميرالمومنين عليه السلام خبري در دست نيست.[1] گويند که ابن زياد وي را به همراه هزار نفر به قادسيه فرستاد تا از ورود امام عليه السلام به کوفه جلوگيري نمايد.

لشکر وي در منزل ذوحُسُم که نزديک کربلا قرار دارد با کاروان امام حسين عليه السلام برخورد نمود، حضرت به ياران دستور دادند تا سپاه حر و اسبانشان را سيراب سازند، سپس به آنها فرمودند: «من به سوي شما نيامده‌ام جز به خاطر  اينکه نامه‌هايتان را دريافت کردم» و مشغول نماز جماعت ظهر گشتند و سپاه حر هم به ايشان اقتدا نمودند!


ادامه مطلب
نوشته شده توسط جوانان کره موچی در یک شنبه 19 آبان 1392برچسب:,

لينك مطلب

دومين فرزند برومند حضرت علي و(1) در روز سوم ماه شعبان سال چهارم هجرت فاطمه ، که درود خدا بر ايشان باد، در خانه وحي و ولايت چشم به جهان گشود.

چون خبر ولادتش به پيامبر گرامي اسلام (ص ) رسيد، به خانه حضرت علي (ع ) و فاطمه را فرمود تا کودکش را بياورد. اسما او را در پارچه اي سپيد (2) (س ) آمد و اسما پيچيد و خدمت رسول اکرم (ص ) برد، آن گرامي به گوش راست او اذان و به گوش چپ (3) او اقامه گفت . به روزهاي اول يا هفتمين روز ولادت با سعادتش ، امين وحي الهي ، جبرئيل ، فرود آمد و گفت : سلام خداوند بر تو باد اي رسول خدا، اين نوزاد را به نام پسر کوچک هارون (شبير) چون علي براي تو بسان هارون (5) که به عربي (حسين ) خوانده مي شود نام بگذار. (4)براي  موسي بن عمران است ، جز آن که تو خاتم پيغمبران هستي .
و به اين ترتيب نام پرعظمت "حسين " از جانب پروردگار، براي دومين فرزند فاطمه (س ) انتخاب شد. به روز هفتم ولادتش ، فاطمه زهرا که سلام خداوند بر او باد، گوسفندي را براي  کشت ، و سر آن حضرت را تراشيد و هم وزن موي سر او (6) فرزندش به عنوان عقيقه (7) نقره صدقه داد.

ادامه مطلب
نوشته شده توسط جوانان کره موچی در یک شنبه 19 آبان 1392برچسب:,

لينك مطلب


Linkbox

کپي برداري از مطالب وبلاگ فقط با ذکر منبع مجاز ميباشد .

All Rights Reserved 2005-2006 © by t-km1.LOXBLOG.COM


کره موچی
مذهبی وفرهنگی
<-PostContent->
ادامه مطلب
[ <-PostDate-> ] [ <-PostTime-> ] [ <-PostAuthor-> ] [ ]
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید:امیدوارم از مطالب این وب لذت ببرید.برای بهتر شدن وب لطفا مارابانظر های خود آگاه سازید.باتشکر
نويسندگان
موضوعات وب
آرشيو مطالب
امکانات وب